Sunday, April 3, 2016

Reflection from Peter

今天干了什么
学到了什么
有什么感想


今天我起床的很早,因要去一个新的地方。我十分的享受帮助村民修学校,很希望看到那里欢乐的孩子可以有好的条件上学,我大家也都付出了努力,希望一切是得的。我到了一个新的社区,有新的施,更好的餐点。我上午到了没多久先是走了一圈丛林,之后我们休息了大约三个小时,然后再集合走到海滩去欣赏日落。在我们去海滩的路上,大家走走停停,只要你看到大家停下来了就说明一定是看到了小猴子在树上,我们会安静的走过去。我最享受的就是海边,我出生在海边城市,听着海风吹,看着蔚蓝的天空,一切的烦恼和忧虑都消失了。大家也都很享受,比如拍集体照、喝椰子吃椰肉以及在小湖里游泳。我在一块大岩石上睡了一会儿,唱了一下老家的歌曲,想起小时候爸爸妈妈带我去海滩玩,真的突然就很想念他们。海是这世间完美的产物,我太喜欢大海了,今天又恰好我是组长,简直是个完美的一天,最开心的一天。比较遗憾的是,在我们回去的路上有个同学伤了腿,我希望她可以快些好过来。晚饭我们享用了完美的意面和果汁,大家打着扑克牌有说有笑。我很感激学校组织的这次活动,我们学会了相互体贴帮助,因为我们不是一个人出来旅行,我们更学到了要大胆的和当地人去交流,尽管我们的语言不通,但是能感受到他们是十分的热情;最关键的是,我变得更坚强,因为这里的气温实在是很操蛋,天气还潮湿,不过我们都挺过来了,回忆起来会是个美好的日子,比起在房间里度过的春假。

Today we got up very early around (5:30 am) because we have to go another place; everyone was very tired. I really enjoyed the days spent in the little village and helped them build another classroom. We all tried our best to help them with building the school.  We really want the students there to have a better environment to study. The new location we arrived to is much better; with bigger rooms, nicer food and better environment. We were walked around the jungles just after we arrived; we saw some monkeys and learn about trees.  Then we had a three-hour period of rest. After that we spent the afternoon by sea. On our way to the beach, we saw someone suddenly stop and look at trees.  We found some funny little monkeys on the trees staring at us, and we walked quietly in order to have a better view. I enjoyed the sea most because I grow up in a city which is located near the sea; the sounds made by sea waves calm me down, the beautiful blue sky and sunset inspires me….it is really unexplainable. All the things I saw and felt at the beach just made me energetic again just like being reborn. I forget about all my worries. Everyone enjoyed it, we ate coconuts, and took group pictures. This has been the most wonderful and happiest day of the trip so far and I am the team leader. I slept on a big rock at the beach, singing a famous song from my hometown and I recall the amazing memories spent with my father and mother, just like they here with me.


What I have learned from the trip is that I have to get used to cooperating with others and communicating with the local people even though we have the different languages. Regardless, I still can feel their enthusiasm and the hope to have a better school one day. The most valuable lesson that I learned is that I have become more tough.  Though the temperature is so hot and wet, I am realizing what life without a cellphone feels like. I am realizing that life has so much to offer beyond hanging out in a single room playing games the whole day.

No comments:

Post a Comment