Saturday, April 2, 2016

Reflection from Viola


今天已是我在哥斯达黎加的第5天,旅途已经过了一半 。还记得我们刚来的第一天,小的房间,大的虫子还有随处都能见得狗让我很不适应在这里的生活。然而,现在的我很享受这段旅途。
我们今天早上坐船去看海豚,大概1个小时的路程吧,到了另一个岛上,我们在海里游泳,海里的水很咸,但是当我在海里游泳的时候,短暂的惬意生活让我忘记一切,我自己已经完全置身于大自然当中。在我们游完泳回去的路上,我们看到了好多海豚,这是我第一次这么近距离看到海豚。到了我们在当地工作的学校后,我们有一个欢送会给我们的住家妈妈,我非常感谢她可以成为我在哥斯达黎加的妈妈三天,明天我们就从这里走了,我觉得我会很想她当我走的时候。我们也会当地的孩子玩了游戏,他们人都很好很可爱。看了他们平时学习的学校,我觉得自己应该感到很幸福生活在一个这么好的环境中。
在这5天的体验中,我学到了很多,怎么成为一个领导人,合作在一个团队中非常重要,每个人在一个团队中都有一个扮演的角色,然后我们应该做好自己的工作,使团队有更大的作用。我相信我也会很享受接下来的4天体验生活,我也很感谢在这个旅途的所有老师和学生,每个人都帮了我很多。
亲爱的爸爸妈妈,我非常想你们。我已经迫不及待的想见你们了。

Today is the fifth day we are in Costa Rica.  The trip is already halfway done.  I remember when we just got here, I did not feel comfortable about coming on this trip.  However, I am really enjoying this trip right now.

Today we rode a boat to see dolphins and to go swimming. When I was swimming in the ocean, the water was super salty but the short relaxing time made me forget everything.  I feel like I’m in nature.  When we were on the way back from swimming, we saw a lot of dolphins.  This is the first time I have ever seen dolphins so closely.  When we got to school where we are building a classroom, the host families threw us a party. We also played games with the local children of Costa Rica.  I am very glad to have met Alisa and for her to be my host mom.  Tomorrow we are going to leave here.  I will miss her so much when we leave.  I feel good about living in such a good situation back home.  In this experience so far, I have learned a lot…such as how to be a good leader and how to communicate with people from other countries.  Cooperation is very important for group work. Everyone has a role in the group and we should all do our part.  I believe I will enjoy the rest of my time in Costa Rica and I really appreciate all of the teachers and students on this trip.  Everyone has helped me a lot.

Dear Mom and Dad,


I miss you guys so much.  I cannot wait to see you.


No comments:

Post a Comment